﷯ ﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯ ﷯﷯﷯﷯Easy Install Instructions:﷯﷯﷯1. Copy the Code﷯﷯2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard﷯﷯3. Click on the "Edit HTML" tab.﷯﷯4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.﷯﷯5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, April 4, 2010

Majlis Menandatangani Perjanjian Usahasama Projek Kumpulan Kedah Agro

Majlis Menandatangani Perjanjian Usahasama Projek Kumpulan Kedah Agro telah selamat berlangsung pada 4 April 2010 di Bangunan E, Tingkat 6, Wisma Darul Aman, Alor Setar, Kedah Darul Aman. Majlis ini telah dihadiri oleh YB Dato Ir Amiruddin Bin Hamzah selaku wakil kepada YAB Dato Seri Ustaz Azizan Bin Addul Razak iaitu Menteri Besar Kedah. Kumpulan Kedah Agro merupakan syarikat yang bernaung di bawah Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKED).


Tujuan utama perjanjian ini diadakan adalah untuk menandatangani Memorandum Persefahaman bagi beberapa buah projek besar yang melibatkan Kumpulan Kedah Agro yang terdiri daripada Kedah Agro Plantation Sdn Bhd, Kedah Agro Aquaculture Sdn Bhd, Kedah Agro Livestock Sdn Bhd, Kedah Agro Cashcrop Sdn Bhd dan Kedah agro Biotech Sdn Bhd.


Bagi projek Plantation, satu perjanjian usahasama di antara Kedah Agro Plantation dengan pemilik perseorangan tanah terbiar di kampung Teluk Sera, Sidam kanan. Perjanjian ini dimenterai agar tanah tersebut dapat diusahakan melalui penanaman pokok kelapa sawit bagi tujuan memanfaatkan penduduk kampung disamping sebagai salah satu Tanggungjawab Sosial Korporat yang perlu disumbangkan oleh Kumpulan Kedah Agro itu sendiri.


Untuk projek Aquaculture iaitu Sangkar Laut Terbuka ikan Kerapu Harimau di Langkawi, perjanjian diantara syarikat bumiputera iaitu Golden Protection Sdn Bhd telah dipersetujui dimana suntikan modal dibiayai sepenuhnya oleh Golden Protection seperti pembenihan dan penternakan manakala Kedah Agro Aquaculture bertanggungjawab menguruskan alat kelengkapan serta modal insan bagi projek tersebut.


Projek perjanjian diantara Kedah Agro Livestock dengan Green Agro Sdn Bhd di tandatangani dalam usaha mewujudkan satu pusat pengumpulan dan penjualan lembu daging. Khidmat nasihat mengenai teknik penjagaan ternakan dikawal selia oleh Jabatan Vetarinar itu sendiri.


Projek Nenas diantara Kedah Agro Cashcrop dan Kumpulan Ladang-ladang Perbadanan Sdn Bhd di Laka Temin, Bukit Kayu Hitam merupakan projek penanaman nenas jenis Morris yang mana nenas jenis ini merupakan nenas yang berpotensi untuk dimajukan pada masa hadapan.
Akhir sekali ialah Kedah Agro Biotech yang mana ianya telah diberi tanggungjawab dalam Memasyarakatkan Pertanian Organik kepada masyarakat setempat. Setakat ini, sebanyak 3 buah projek Memasyarakatkan Pertanian Organik telah berlangsung dengan jayanya iaitu di Sik, Bandar Baharu dan Pendang.


Diharapkan melalui perjanjian Menandatangani Momorandum Persefahaman ini akan memberikan kebaikan usahasama kepada kedua-dua pihak yang terlibat dan diharapkan perjanjian seperti ini akan di kembangkan dari semasa ke semasa.

0 comments: